Dvoglasje tijesnih intervala Istre i Hrvatskog primorja kompleksan je stil folklorne glazbe kojeg nalazimo i van područja Istre i Hrvatskog primorja, no upravo na tom području on živi najkompaktnije. U svojoj osnovi dvoglasje se zasniva na netemperiranim tonskim odnosima te karakterističnoj boji tona koji se kod vokalne glazbe postiže snažnim pjevanjem djelomice kroz nos.
Često tijekom izvođenja u obje dionice dolazi do improvizacije i varijacije, no unisono završeci ili završeci u oktavi ostaju strogo pravilo (ovu karakteristiku možemo svakako uočiti i kod stila bugarenje bez obzira što se donja dionica dodatno spusti za sekundu ili malu tercu). Većina tonskih nizova sastavljeni su od četiri do šest tonova. Metroritamska, formalna struktura i struktura teksta kreću se od jednostavnih do vrlo složenih obrazaca, a specifičan je odnos glazbe i teksta (Izvor: Ministarstvo kulture, www.min-kulture.hr).
Zahvaljujući istraživanju i zapisivanju koje je provodio skladatelj Ivan Matetić Ronjgov, ovjekovječeno je originalno starinsko pjevanje i svirka sopela u istarskoj ljestvici. Definiranjem ove polutonske osnove tradicionalne glazbe Istre i Kvarnera postavljeni su temelji za oblikovanje skladbi u specifičnom folklornom melosu. Upravo njegovom zaslugom, ova folklorna glazba našla je svoje mjesto u tonskom sustavu umjetničke glazbe.
Njegova rodna kuća nalazi se u Ronjgima, mjestašcu na brijegu nedaleko od središta Viškova. Tu djeluje Ustanova „Ivan Matetić Ronjgov“, čuvarica autohtonih vrijednosti ovoga kraja. Otkrijte skladateljevu ostavštinu u njegovoj spomen-sobi i upoznajte se s djelovanjem jedne od najznačajnijih osoba iz Halubja i Kastavštine. Predah potražite u autentičnom ambijentu Restorana Ronjgi ili hladovini obližnje šetnice u obliku note, nostalgične poveznice sa životom i djelovanjem velikog skladatelja i zaljubljenika u rodni kraj.